Systém hry aneb Pravidla

Téměř každá postava či bytost, se kterou během hry přijdete do kontaktu, bude ovládat nějaké schopnosti, které budou různými způsoby měnit svět kolem ní. Podrobnější informace naleznete zde: (oba dokumenty budou v pravý čas aktualizovány na další ročník, nezoufejte 😀 )

    

Pokud si chcete vytisknout Tabulku efektů, můžete využít tento pdf soubor umístěný zde.

Některé postavy budou mít schopnosti použitelné jen několikrát za hru, jiné budou mít vázaný počet použití na modlitby. Jádro magického systému ale počítá s manou, resp. spellsloty podle úrovní kouzel.Při použití schopnosti je tedy potřeba splnit její podmínky (např. odříkání zaklínadla) a druhému oznámit efekt, popř. název schopnosti („Úhyb!“). Vzhledem k přítomnosti hráči tvořených zaklínadel a nutnosti vysvětlovat, co jaké kouzlo dělat, počítejte, že souboje nebudou v reálném čase příliš rychlé (proto tento systém realizujeme právě na Magilarpu a ne na našich ostatních larpech, kde jsou mágové jen jednou z mnoha frakcí). Všechny schopnosti je navíc potřeba zahrát.

Učení schopností nebude na larpu téměř přítomné. Většina postav jsou totiž vystudovaní mágové. Je ale možné, že v příběhu narazíte na situace, kdy například v rámci plnění úkolu něco získáte. Možná narazíte i na nějaký předmět, který vás něco naučí. Samotná kouzla si skládáte sami, jako příklad takové schopnosti uvedeme např. schopnost ovládat určitý element (což vám sníží cenu jeho použití v zaklínadle atd.)

Na larpu bude fungovat životový systém (je nejlépe integrovatelný do systému, kde existují vlastní kouzla). Většina postav bude mít v základu 3 životy.

Tvorba kouzel a psaní zaklínadel – magigrafie

Magigrafie je vznešená pomocná magická věda zabývající se jak stavbou a vytváření kouzel, tak tvorbou správných zaklínadel. Zde je obecný popis, jak vše bude fungovat (podrobnější informace jsou v pravidlech a systému).

Každý mág má určité množství skill pointů. Za ně si vytváří kouzla, které potom může ve hře používat. Sestavená kouzla i se zaklínadly si vpisuje do své knihy kouzel. Pokud chce kouzlo zrušit, přeškrtne ho (negumuje!), čímž se mu skill pointy uvolní k dalšímu používání. Magickou knihu nelze ukrást, ale lze do ní nahlížet; nikdo cizí do ní nemůže psát, vytrhávat z ní listy či ji nějak ničit. Berte na vědomí, že se jedná zároveň o neherní předmět, do kterého se vám budou zároveň vpisovat/vlepovat záznamy o kouzlech, která již ovládáte.

Skládání zaklínadel není zcela volné. K dispozici je vám přes 150 různých efektů od velmi obecných k poměrně konkrétním. Každý efekt se dá vytvořit pomocí každého elementu, přičemž s některými je to podstatně snazší než s jinými. V kouzlu lze kombinovat více elementů, ale takové kouzlo bude dražší. Magigrafie je tedy zároveň umění dosáhnout co nejsilnějšího efektu kouzla tak, aby mág pro jeho tvorbu použil co nejméně svého magického potenciálu.

Další částí tvorby kouzla je určení doby jeho trvání (trvalá kouzla jsou jen u vybraných efektů typu vzkříšení), rozsah působení, podmínky pro sesílání (rituálem…) apod. Všechny tyto faktory ovlivňují finální cenu kouzla. A tato cena určuje, jaké úrovně kouzlo bude. Mágové mají zároveň limit na počet skill pointů v jednom kouzle i na celkový počet kouzel (limity se dají zvyšovat).

Tvorba zaklínadel je založená na efektech. Každý má své krátké slovo, ke kterému se připojuje přípona dle použitého elementu. Dalšími slovy zaklínadla jsou např. slova určující rozsah kouzla atd. Již podle zaříkávání tak lze určit téměř přesně efekt kouzla, nebo např. to, zda vás efekt má zasáhnout.